Feestdagen

Marketing tips voor de feestdagen

De laatste maanden van het jaar zijn vaak uitermate geschikt om winst te maken met je bedrijf. Een hoop mensen geven gedurende deze periode extra geld uit aan kerstcadeau’s en kerstinkopen en daar kun jij als ondernemer natuurlijk slim op inspelen.

Bepaal hoeveel je uit zou willen geven

Tijdens deze feestelijke periode kun je extra veel geld inzetten, maar het is wel aan te raden om vooraf inzichtelijk te maken hoeveel je eigenlijk uit kunt geven. Bekijk wat je het afgelopen jaar allemaal verbruikt hebt en beslis aan de hand daarvan hoeveel geld er nog beschikbaar is. Feestdagen waar je rekening mee kunt houden zijn halloween, black friday, cyber monday, sinterklaas, de kerstvakantie, kerstmis, oudejaarsdag en natuurlijk nieuwjaarsdag. 

Maak gebruik van verschillende kanalen

Online marketing is uiteraard erg belangrijk bij het stimuleren van extra aankopen. Je zou bijvoorbeeld een online marketing bureau kunnen inschakelen. Een bureau als Stramark kan je goed helpen bij het opzetten van verschillende marketingcampagnes, zodat je extra omzet kunt genereren. 

Het opzetten van acties

Maak van de situatie gebruik en bedenk leuke acties die je op kunt gaan zetten. Op die manier zullen mensen eerder geneigd zijn om producten bij jou af te nemen, in plaats van bij je concurrenten. Het kan bijvoorbeeld gaan om flinke kortingen, maar je kunt er ook voor kiezen om klanten een cadeautje te geven bij elke aankoop. Zorg ervoor dat je genoeg tijd besteed aan het promoten van deze acties, bijvoorbeeld op je social media kanalen.

Pas je content aan

Je kunt ook een contentkalender maken, waarin je precies aangeeft wat voor content je tijdens de feestdagen kunt gaan posten en wanneer je dit doet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan blogs waarin je tips geeft die gerelateerd zijn aan de feestdagen, of promote een artikel dat tijdens deze periode goed van pas kan komen bij je klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *