Eastpak, een tijdloos merk!
2 min gelezenIedereen is wel bekend met het merk Eastpak. Of je nu naar de middelbare school gaat en een nieuwe rugtas aanschaft voor je schoolboeken, of dat je op reis gaat en een goede tas voor het reizen koopt. Iedereen weet dat een Eastpak rugtas de rugtas is die het meest duurzaam is en het comfortabelst is om te hebben. In dit artikel bespreken we daarom de origine van het merk, het doel van het merk en de slogan die zij rondom hun merk hebben opgebouwd (Bron: Meas & Hills)!
Origin story
Het begon voor Eastpak allemaal in 1952 toen het merk werd opgericht onder een andere naam, namelijk: Eastern Canvas Products. Zoals de naam al doet zeggen werden er voornamelijk producten gemaakt op basis van canvas. De populariteit die hieruit groeide zorgde voor het ontstaan van Eastpak.
Their Goal
Het doel van Eastpak is om producten aan te leveren die een lange levensduur hebben. Daarom hebben Eastpak tassen een garantie die wel dertig jaar loopt. Mocht je tas voor deze tijd stuk gaan, dan kun je je tas terugsturen en binnen no time een nieuwe tas verwachten. Het geven van zo een garantie is heel wat. Ze gaan er daarom ook van uit dat hun tassen tegen elke weersomstandigheid kunnen en dat zij zelfs met slijtage naar behoren functioneren.
The Slogan
Dit brengt ons naar de Eastpak slogan: ‘Built To Resist’. Deze hebben zij geformuleerd, omdat zij blijven innoveren en ontwerpen tot zij een tas hebben die voldoet aan de slogan. Niet alleen zorgen zij ervoor dat hun tassen van topkwaliteit zijn, zij willen met hun slogan ook mensen inspireren om te creëren en ernaar te leven. Het individu dat de tas draagt hoort ook een gevoel te krijgen dat zij de wereld aankunnen. Door dit streven op de kaart te zetten steunen zij ook diverse projecten die de wereld in een ander licht willen zetten. Make the world a better place!